Realítás: Zugkátyúzók Köre!

Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 353 fő
  • Képek - 4813 db
  • Videók - 1259 db
  • Blogbejegyzések - 1960 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 66 db

Üdvözlettel,

infogönyű klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 353 fő
  • Képek - 4813 db
  • Videók - 1259 db
  • Blogbejegyzések - 1960 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 66 db

Üdvözlettel,

infogönyű klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 353 fő
  • Képek - 4813 db
  • Videók - 1259 db
  • Blogbejegyzések - 1960 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 66 db

Üdvözlettel,

infogönyű klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 353 fő
  • Képek - 4813 db
  • Videók - 1259 db
  • Blogbejegyzések - 1960 db
  • Fórumtémák - 92 db
  • Linkek - 66 db

Üdvözlettel,

infogönyű klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A napokban olvastam egy cikket a hidegaszfaltról. Arról a visszásságról volt benne szó, hogy ma Magyarországon nem lehet útépítésre pályázni a hidegaszfalttal, míg az EU-ban 1995 óta ezzel építkeznek, mert környezetbarát, olcsóbb és gyorsabb, illetve állítólag strapabíróbb, mert nem annyira érzékeny a rosszul kivitelezett technológiára, mint a melegaszfalt, ahol nagyon fontos az aszfalt hőmérséklete. Valószínűnek tartom, hogy ez is egy lobby, hiszen, mi lenne ha jók lennének az utak 10-15 évig és nem kellene már 2-3 évesen kátyúzni őket. Valószínű, hogy nagyon sok útépítő cég tönkre menne, így szerintem ezt mesterségesen tartják így. Nevetségesnek tartom azt is, hogy nincsenek kötelezve a cégek a rossz minőségű utak ingyenes kijavítására. Nem kátyúzás, mert ez olyan, mint amikor a festő lefújja a kocsit és fél év múlva hólyagosodik és lepereg a festék róla és a festő a reklamálásra ide-oda nyom egy kis javító festéket pár évig rendszeresen. Utána meg azt mondja, hogy már (mondjuk) 3 éves azért rossz fújassa le újból, majd Ő megcsinálja.

A hidegaszfaltot azonban kátyúzásra engedélyezték, viszont nem úgy jó a technológia, ahogy néha látom, hogy oda megy az útépítő munkás és a vízzel tele kátyúba beledob pár lapát aszfaltot és lapáttal rácsap kétszer. Eleve száraznak, illetve pormentesnek kell lennie a kátyúnak mielőtt beleteszik az aszfaltot. Olvasgattam a hidegaszfalt után, így ráakadtam véletlenül egy oldalra a Zugkátyúzók Körére. A főoldalon lévő cikket bemásolom, nagyon érdekes és tanulságos! Az oldalon bejelentik az emberek hol van kátyú, bejegyzik, hol javították és hol fogják hamarosan javítani. Felsorolják a támogatókat (érdekes módon magánemberek 1500-10000 Ft. közötti támogatási összegek általában), a munkában részvevőket, stb.

Az oldal: http://zugkatyuzo.friweb.hu/index.htm

és a cikk alább:

 

 

 

 


Kedves zugkátyúzás iránt érdeklődők, és már elhivatottak!

 

Mindannyian tapasztaltuk, és napi szinten bosszankodtunk már a Nagyszénászugi úthálózat tarthatatlan állapotán.

Tudjuk, hogy mibe kerül a kátyúzás? Ha az Önkormányzatot, vagy a Településgazdálkodást kérdezzük, azt mondják vagyonokba. Mert tudjuk: az alapanyag, a bér, a járulékok, forgalomtechnika, útlezárás, gépek stb.

Ha engem kérdeznek, azt mondom a töredékéből megoldható! Megoldható, ha összefogunk!

Tisztelt autós társak! Évtizedek óta ismert a "hideg aszfalt" fogalma. Mi is ez valójában? Egy olyan előkevert zsákos aszfalt, ami forró bitumen helyett hideg bitumen emulzióval van keverve. Ha a 25 kg-os zsákot kibontjuk és a kátyúba bedolgozzuk akkor kis idő múlva diszperziós folyamat útján az aszfalt megköt. Megköt hidegen, aszfaltos autó nélkül, minden komolyabb technikai háttér, úthenger, stb. igénybevétele nélkül. A gyártó javaslata szerint a kitisztított portalanított száraz kátyúba beleborított hideg aszfaltot elgereblyézés után akár az autónk gumijával megtaposva be lehet tömni, ami pár óra leforgását követően teljes értékű szilárd aszfalttá válik. (további infó: www.hidegaszfalt.hu ) De mibe is kerül ez a csodaszer? Egy 25 kg-os zsák (kb. akkora mint 1 zsák cement) Vecsési telephelyen átvéve 1.180,- Ft + Áfa azaz 1500 Ft / zsák! Egy "kerékegyengető" kátyú általában kisebb, mint egy zsák cement! Hölgyeim, Uraim! Egy kátyú megszűntetéséhez szükséges hideg aszfalt ára kevesebb mint 1500 Ft!!

Fogadjunk Örökbe egy-egy kátyút!

Mért is hívjuk magunkat zugkátyúzóknak? Először is, mert közvetlen lakó környezetünket tesszük élhetőbbé azzal, hogy Nagyszénászugot kátyúzzuk, másrészt nem fizetünk cégeknek, szervezeteknek, magunk vesszük kézbe ügyünket, laikusok, adózott jövedelmünkből megvásárolt zsákos hidegaszfaltunkat saját kezűleg betömedékeljük a számunkra leg szimpatikusabb kátyúba. Ezzel viszont kialakul egy kényes helyzet! Mi a lakosság, az út használói nem vagyunk jogosultak annak karbantartására ápolására. Erre csak az jogosult, aki az út kezelőjétől (Önkormányzat) erre engedélyt kap. Na itt kezdődik a macera: mert az Önkori csak cégekkel köthet szerződést, vagy egyéni lakosok kérhetnek burkolatjavításhoz engedélyt. A céges forma kizárva, mert akkor jön a bér, munkaügy, járulékok, adók, és minden amitől az 1500 Ft-nyi aszfalt 15000 Ft-ért kerülne a kátyúba. Viszont az Önkormányzat nem fog kátyúnként és kátyúzónként külön engedélyezési eljárást lefolytatni. Jogilag nincs megoldás, de mi a kockázata a zugkátyúzásnak? Ha valakit az Önkormányzat kátyúzáson kap, annak azonnal be kell fejeznie engedélynélküli tevékenységét, és 8 napon belül vissza kell állítania az eredeti kátyús állapotot! Persze csak akkor, ha az Önkormányzat meg tudja állapítani, melyik kátyút ki tömedékelte be. Legyünk őszinték, egy-két óra múlva már Mi magunk sem tudjuk megmondani ki melyiket töltötte be, innét kezdve nincs aki az eredeti állapotot vissza tudná állítani. Feltehetően ezt az Önkormányzat sem látja másként, azzal meg tisztában van, hogy "engedetlenségünk" közvetlen balesetveszélyt hárít el, ami végül is közérdek.

Kérünk mindenkit, aki ügyünket támogatni kívánná, hogy lehetőségéhez mértem zsákos hidegaszfalt vásárlással, vagy a zugkátyúzás munkáival támogassa törekvésünket.

Bízunk benne, hogy összefogásunk nem csak jobb utakat fog eredményezni, hanem Mi Nagyszénászugiak is kicsit közelebb kerülhetünk egymáshoz, nemcsak autójáról, hanem keresztnevéről is megismerhetjük egymást.

Kínai üzletemberek érdeklődtek egy üzleti vacsorán, hogy hány ember él Magyarországon. Először úgy értették Budapesten él 10.000.000, aztán mikor felfogták, hogy az egész országban, csak annyit mondtak, "akkor itt biztos mindenki név szerint ismeri a másikat..."

Én 1972 óta vagyok érintett Nagyszénászugban, láttam amikor még pipacstenger volt a parcellázások idején, láttam, amikor közadakozásból megépült az aszfalt út, és most látom, ahogy az, válik az enyészetté! Régen volt rá összefogás, hogy ez az út megépüljön, hiszem, hogy most is lesz rá összefogás, hogy kicsit rendbe szedhessük.

Ezúton is kérem, hogy aki e munkában lehetőségeihez képest részt kíván venni, a zugkatyuzo@freemail.hu címre jelezze felém, adja meg elérhetőségét. Közlekedésépítő mérnökként, megpróbálom összefogni tevékenységünket az ideig, míg arra egy agilisabb személy nem vállalkozik.

Bízva az összefogás erejében:


Nelhübel Zoltán zugkátyúzó

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Megyesi Imre üzente 11 éve

Ez van, de legalább nem vágták át az új utat a Petőfi utcában, mint ahogy a kivitelező tervezte az elején. Az fasza lett volna. Még jó, hogy az utca lakossága összefogott és aláírásgyűjtést kezdeményeztek. De itt is voltak olyan emberek, akik nem írták alá, mert még a saját érdekük mellett sem mernek kiállni. De a többség összetartott!

Válasz

Vajda Imre üzente 11 éve

Az önkormányzat profikat választotta kivitelezéshez, ezt le is írták. A helyreállításra a csatorna szerződésben, elkülönítve van 50 millió forint, 5.702 négyzetmétert jelölve. A pannon Víz előlegként az üzemeltetésre 54+áfa-t utalt, ezt a pénz is a nem műszaki jellegű dolgokra fogják elszámolni /jegyzőkönyv /, pedig ez az összeg a Társulatnak jött. Ezekért a pénzekért tisztességes munkát kellene végezni, de már nem a szerződött cég végzi, hanem az önkormányzati Kft /ABC/. Az elvégzett helyreállítási munkák után , füvet nyírni nem lehet, mert a sok kavics tönkre teszi a gépet. Semmi gond, majd az önkormányzati Kft elvégzi jó pénzért. A videó felvétel szerinti helyreállításból semmi semvalósult meg. Nálam is rosszul csinálták meg a bejárot, földet hoztak zúzott kavics helyett, mert elfogyott, csak azt nem tudom, hogy a kavics a bányában vagy a pénz. Reklamálni lehet, de nem történik semmi.

Válasz

Megyesi Imre üzente 11 éve

Mondjuk erről nem az önkormányzat tehet, hiszen zsákbamacska a kivitelező milyen. Ha a drágábbat választják, akkor meg az van, hogy szórják a pénzt. De az biztos kevés ilyen szar munkát végző kivitelezőket láttam. Minden hétre jutott. kábel, víz, gázcső szakítás. Előttem is széttépték a vízcsövet. Ott nem a markolós volt a hibás, hanem aki irányította.

Válasz

Megyesi Imre üzente 11 éve

Látom elég sokan megnézték a cikket. Időközben megpróbáltam visszakeresni, hogy melyik cikk volt az, amelyiket említettem. Azt hiszem az alábbi volt, akit érdekel annak itt van az eredet cikk is.
http://greenprofit.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=627:a-zoeld-aszfalt-mar-itthon-is-letezik-de-nalunk-a-koezbeszerzeseken-nem-lehet-vele-palyazni&catid=49:erdekessegek&Itemid=39
Esetleg az önkorányzat is koordinálhatne egy ilyet, ahol szükség van rá. Szerintem elég sok ember, ha a saját érdekét nézi, szívesen bekátyúzná a háza előtti lyukat, ha az önkormányzat biztosítaná hozzá a hideg aszfaltot.

Biztos jobb munkát végezne sok ember, mint némelyik fene tudja honnan szalajtott vállalkozó. Példa rá a csatornázás. Én az árkomat minden 3. évben újra mélyítettem és kiigazítottam. Most úgy szétbarmolták, hogy rossz nézni. Átfúrták a kapubejáró alatt. Visszatömték. Mondtam a munkásoknak úgy nem lesz jó, vízzel kellene latyakosítani, hogy a 4m hosszú lyukat a beton alatt el lehessen normálisan tömíteni. Válasz: "Jó ez így, ők értenek hozzá, mert szakemberek". 2x is akkora lyuk lett, hogy kistraktor eltűnt volna benne. Első alkalommal ők hoztak bele földet, nagyjából beleszórták, tömörítették, aztán leléptek. Második alkalommal mire kijöttek megcsináltam én, slaggal vizeztem és visszatömítettem, azóta nincs lyuk.
A másik hogy az árokban lévő betoncső végét összetörték a markolóval, amit saját pénzemen vettem meg régen. A csövet eldugították, próbáltam kipuculni, de még nem sikerült, mert 4 cső volt egymásban. Szakemberek!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu