Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
infogönyű klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
infogönyű klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
infogönyű klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a infogönyű klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
infogönyű klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A napokban olvastam egy cikket a hidegaszfaltról. Arról a visszásságról volt benne szó, hogy ma Magyarországon nem lehet útépítésre pályázni a hidegaszfalttal, míg az EU-ban 1995 óta ezzel építkeznek, mert környezetbarát, olcsóbb és gyorsabb, illetve állítólag strapabíróbb, mert nem annyira érzékeny a rosszul kivitelezett technológiára, mint a melegaszfalt, ahol nagyon fontos az aszfalt hőmérséklete. Valószínűnek tartom, hogy ez is egy lobby, hiszen, mi lenne ha jók lennének az utak 10-15 évig és nem kellene már 2-3 évesen kátyúzni őket. Valószínű, hogy nagyon sok útépítő cég tönkre menne, így szerintem ezt mesterségesen tartják így. Nevetségesnek tartom azt is, hogy nincsenek kötelezve a cégek a rossz minőségű utak ingyenes kijavítására. Nem kátyúzás, mert ez olyan, mint amikor a festő lefújja a kocsit és fél év múlva hólyagosodik és lepereg a festék róla és a festő a reklamálásra ide-oda nyom egy kis javító festéket pár évig rendszeresen. Utána meg azt mondja, hogy már (mondjuk) 3 éves azért rossz fújassa le újból, majd Ő megcsinálja.
A hidegaszfaltot azonban kátyúzásra engedélyezték, viszont nem úgy jó a technológia, ahogy néha látom, hogy oda megy az útépítő munkás és a vízzel tele kátyúba beledob pár lapát aszfaltot és lapáttal rácsap kétszer. Eleve száraznak, illetve pormentesnek kell lennie a kátyúnak mielőtt beleteszik az aszfaltot. Olvasgattam a hidegaszfalt után, így ráakadtam véletlenül egy oldalra a Zugkátyúzók Körére. A főoldalon lévő cikket bemásolom, nagyon érdekes és tanulságos! Az oldalon bejelentik az emberek hol van kátyú, bejegyzik, hol javították és hol fogják hamarosan javítani. Felsorolják a támogatókat (érdekes módon magánemberek 1500-10000 Ft. közötti támogatási összegek általában), a munkában részvevőket, stb.
Az oldal: http://zugkatyuzo.friweb.hu/index.htm
és a cikk alább:
Kedves zugkátyúzás iránt érdeklődők, és már elhivatottak!
Mindannyian tapasztaltuk, és napi szinten bosszankodtunk már a Nagyszénászugi úthálózat tarthatatlan állapotán.
Tudjuk, hogy mibe kerül a kátyúzás? Ha az Önkormányzatot, vagy a Településgazdálkodást kérdezzük, azt mondják vagyonokba. Mert tudjuk: az alapanyag, a bér, a járulékok, forgalomtechnika, útlezárás, gépek stb.
Ha engem kérdeznek, azt mondom a töredékéből megoldható! Megoldható, ha összefogunk!
Tisztelt autós társak! Évtizedek óta ismert a "hideg aszfalt" fogalma. Mi is ez valójában? Egy olyan előkevert zsákos aszfalt, ami forró bitumen helyett hideg bitumen emulzióval van keverve. Ha a 25 kg-os zsákot kibontjuk és a kátyúba bedolgozzuk akkor kis idő múlva diszperziós folyamat útján az aszfalt megköt. Megköt hidegen, aszfaltos autó nélkül, minden komolyabb technikai háttér, úthenger, stb. igénybevétele nélkül. A gyártó javaslata szerint a kitisztított portalanított száraz kátyúba beleborított hideg aszfaltot elgereblyézés után akár az autónk gumijával megtaposva be lehet tömni, ami pár óra leforgását követően teljes értékű szilárd aszfalttá válik. (további infó: www.hidegaszfalt.hu ) De mibe is kerül ez a csodaszer? Egy 25 kg-os zsák (kb. akkora mint 1 zsák cement) Vecsési telephelyen átvéve 1.180,- Ft + Áfa azaz 1500 Ft / zsák! Egy "kerékegyengető" kátyú általában kisebb, mint egy zsák cement! Hölgyeim, Uraim! Egy kátyú megszűntetéséhez szükséges hideg aszfalt ára kevesebb mint 1500 Ft!!
Fogadjunk Örökbe egy-egy kátyút!
Mért is hívjuk magunkat zugkátyúzóknak? Először is, mert közvetlen lakó környezetünket tesszük élhetőbbé azzal, hogy Nagyszénászugot kátyúzzuk, másrészt nem fizetünk cégeknek, szervezeteknek, magunk vesszük kézbe ügyünket, laikusok, adózott jövedelmünkből megvásárolt zsákos hidegaszfaltunkat saját kezűleg betömedékeljük a számunkra leg szimpatikusabb kátyúba. Ezzel viszont kialakul egy kényes helyzet! Mi a lakosság, az út használói nem vagyunk jogosultak annak karbantartására ápolására. Erre csak az jogosult, aki az út kezelőjétől (Önkormányzat) erre engedélyt kap. Na itt kezdődik a macera: mert az Önkori csak cégekkel köthet szerződést, vagy egyéni lakosok kérhetnek burkolatjavításhoz engedélyt. A céges forma kizárva, mert akkor jön a bér, munkaügy, járulékok, adók, és minden amitől az 1500 Ft-nyi aszfalt 15000 Ft-ért kerülne a kátyúba. Viszont az Önkormányzat nem fog kátyúnként és kátyúzónként külön engedélyezési eljárást lefolytatni. Jogilag nincs megoldás, de mi a kockázata a zugkátyúzásnak? Ha valakit az Önkormányzat kátyúzáson kap, annak azonnal be kell fejeznie engedélynélküli tevékenységét, és 8 napon belül vissza kell állítania az eredeti kátyús állapotot! Persze csak akkor, ha az Önkormányzat meg tudja állapítani, melyik kátyút ki tömedékelte be. Legyünk őszinték, egy-két óra múlva már Mi magunk sem tudjuk megmondani ki melyiket töltötte be, innét kezdve nincs aki az eredeti állapotot vissza tudná állítani. Feltehetően ezt az Önkormányzat sem látja másként, azzal meg tisztában van, hogy "engedetlenségünk" közvetlen balesetveszélyt hárít el, ami végül is közérdek.
Kérünk mindenkit, aki ügyünket támogatni kívánná, hogy lehetőségéhez mértem zsákos hidegaszfalt vásárlással, vagy a zugkátyúzás munkáival támogassa törekvésünket.
Bízunk benne, hogy összefogásunk nem csak jobb utakat fog eredményezni, hanem Mi Nagyszénászugiak is kicsit közelebb kerülhetünk egymáshoz, nemcsak autójáról, hanem keresztnevéről is megismerhetjük egymást.
Kínai üzletemberek érdeklődtek egy üzleti vacsorán, hogy hány ember él Magyarországon. Először úgy értették Budapesten él 10.000.000, aztán mikor felfogták, hogy az egész országban, csak annyit mondtak, "akkor itt biztos mindenki név szerint ismeri a másikat..."
Én 1972 óta vagyok érintett Nagyszénászugban, láttam amikor még pipacstenger volt a parcellázások idején, láttam, amikor közadakozásból megépült az aszfalt út, és most látom, ahogy az, válik az enyészetté! Régen volt rá összefogás, hogy ez az út megépüljön, hiszem, hogy most is lesz rá összefogás, hogy kicsit rendbe szedhessük.
Ezúton is kérem, hogy aki e munkában lehetőségeihez képest részt kíván venni, a zugkatyuzo@freemail.hu címre jelezze felém, adja meg elérhetőségét. Közlekedésépítő mérnökként, megpróbálom összefogni tevékenységünket az ideig, míg arra egy agilisabb személy nem vállalkozik.
Bízva az összefogás erejében:
Nelhübel Zoltán zugkátyúzó
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!